Iceland Mat er et britisk dagligvarekonsept som Ontogeny har vært initiativtaker til å etablere i Norge. Selskapet har ambisjon om å etablere en solid posisjon i det norske, svenske og finske markedet. Ontogeny har utviklet en helhetlig virksomhetsstrategi med fokus på vekst og ekspansjon. Strategiarbeidet ble gjennomført med å gjennomføre utvidet eksternanalyse av det eksisterende markedet, samt utarbeidelse av handlingsalternativer for virksomheten. Videre så utarbeidet Ontogeny strategiske alternativer, basert på senariobaserte utfallsrom, og aktualiserte handlingsplaner for å realisere valgt strategi. Ontogeny har også bistått Iceland Mat AS med å innhente egenkapital for å  realisere strategiske vekstplaner dor å øke ønnsomheten. Ontogeny er aktivt inne i selskapet for å bistå med verdiskapning

 

Ontogeny team

  • Andreas Thalund- Fossen
  • Bjørn Harald Hansen
  • Rolf Kragerud
  • Marius Nordkvelde